Tv/bredband, vatten & avlopp

Tv & bredband

Felanmälan CLS:

Kontorstid (8-17) 08-730 00 40

Övrig tid  010-139 93 81.


Styrelsen har beslutat att utöka samarbetet med CLS. 

Avtalet inkluderar TV-frikanalerna och Bredband (1000/1000).

All kontakt gällande frikanalerna via tv-uttaget och bredband sker med CLS.

Byte av router måste ske av CLS personal.


Vår internetleverantör heter OBENETWORK/CLS.

https://www.obe.net/driftinfo/


Läs mer om bredband och TV Bredband och TV (klicka här)


241229

-----------------------------------------------------------------------


BOXER

Det är ett erbjudande till oss boende, det innebär att varje hushåll from 250101 måste själva lösa hur man ser på tv! Man måste inte välja Boxer/Tele2!


TV-abonnemang hitta rätt tv-paket.


Det vi vet nu är att betalkanalerna upphör men vi kan fortsättningsvis se frikanalerna via tv-uttaget. Även efter 250101.

Frikanaler är: SVT1, SVT2, Kunskapskanalen, SVT24, SVT Barn, TV Finland och TV4.


241114

--------------------------------------------------------------------




Ritningar över området med detaljer för fiberkabel



Om ni har missat det så har vi en ny FB grupp!


Den är bara för boende i samfälligheten.

Och heter Rickeby Samfällighet.


Är du inte redan med i den så kan du skicka ett mejl

till facebook@rickebysam.se

Skriv namn, mejladress och var du bor Å xx, H xx eller B xx.

Så skickar vi en länk som är giltig i 48 timmar.

Länken skickas från facebook@rickebysam.se så kolla i skräpkorgen om du inte hittar den i inkorgen!

Skriv FB-grupp i ämnesraden.


Vatten & avlopp


I gemensamhetsanläggningen ingår rör och stammar för:


1. Spillvatten (avlopp) relining 2015-2016, spolning 2021.

2. Dagvatten (regn) underhållsarbete under 2021.

3. Tillvatten (dricksvatten)


Om du får problem med vatten eller avlopp.

Kontakta Roslagsvatten på: 08-54083544 eller på vallentuna-va@roslagsvatten.se




I de fall där Roslagsvatten bedömer att felet ligger utanför kommunens ansvar, kontakta styrelsen info@rickebysam.se